Vermunt Makelaardij heeft het!

Een handig stappenplan.

In 10 stappen uw woning verkopen.

h

1. Het begint met uw wensen

U overweegt te verkopen. Waar wilt u naar toe? Wat is er mogelijk? Tijdens het kennismakingsgesprek lopen we graag samen met u door uw woning om een goed beeld te krijgen. Geen beloftes maar realiteit, daadkracht en service. Dat is waar wij voor staan. Daarnaast bepalen we een realistische marktwaarde en adviseren in het stellen van de daarbij behorende vraagprijs. Wanneer u kiest voor Vermunt Makelaardij voor de verkoopbemiddeling dan stellen we een duidelijke opdracht tot dienstverlening op waarin alle afspraken helder en transparant op een rijtje staan. Vanuit hier gaan we voor u aan de slag!

h

2. Het vermarkten van uw woning

Met het publiciteitsplan richten we de optimale marketing in voor uw woning. Hierbij kunt u denken aan online adverteren, vermelding op Funda, social media, en van toegevoegde waarde is zeker ook een ‘gezicht’ in onze op A1 locatie gelegen etalage middenin het centrum met veel passanten. We zetten alle mogelijke marketing middelen in om de potentiële kopers van uw woning te bereiken.

h

3. Het verzamelen van alle gegevens

Voor de verkoop van een woning zijn flink wat gegevens nodig van u als verkopende partij. Hierbij kunt u denken aan o.a. het invullen van de NVM vragenlijst, lijst van roerende zaken, de bouwtekeningen, bewijs van eigendom, legitimatiebewijzen en energielabel. Wij zullen een uitgebreide woningomschrijving verzorgen en de woning conform de NEN 2580 normering inmeten, dé Nederlandse norm voor het bepalen van de oppervlakte en inhoud van een gebouw. Samen met u verzamelen we alle benodigde informatie voor de verkoop van uw huis.

h

4. De woning verkoop klaar maken

U heeft maar één kans voor een eerste indruk! Het is daarom essentieel om de woning zo optimaal mogelijk verkoop klaar te maken. Een netjes opgeruimde woning is immers beter te verkopen dan wanneer de woning een ‘rommeltje’ is. Daarnaast kijken we ook samen naar eventuele verbeterpunten, welke wellicht kunnen worden uitgevoerd voor de verkoop. Samen met u zorgen we ervoor dat uw woning klaar is om een optimaal verkoop resultaat te behalen.

h

5. De perfecte presentatie voor de juiste impressie!

Mensen zijn visueel ingesteld. Goede professionele foto’s zijn een bepalende factor voor het succesvol verkopen van uw woning. Vermunt Makelaardij biedt diverse mogelijkheden voor de fotografie van uw woning. Daarbij kunt u denken aan 360 graden fotografie, video en hoogte foto’s. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden voor 2D en 3D plattegronden. Deze combinatie geeft een optimale impressie!

h

6. Uw woning staat live!

Alvorens wij live gaan zetten wij een preview van uw woning op onze social media om onze actieve volgers als eerste te bereiken. Wij plaatsen vervolgens uw woning op onze website, op Funda, op onze social media (Facebook, Twitter, Instagram en Google+) en er wordt een te koop vermelding (V-bord of tuinbord) ter plaatse geregeld!

h

7. De eerste bezichtigingen

Wanneer geïnteresseerden voor uw woning zich bij ons melden zullen wij de bezichtigingen in overleg met u inplannen. Hier zijn verschillende afspraken over te maken, zo kunnen we bij voorkeur werken met een sleutel zodat u zelf niet thuis hoeft te zijn. Onze ervaring is dat potentiële kopers het prettiger vinden en opener zijn als zij alleen met een makelaar bezichtigen. Meldt een gegadigde zich rechtstreeks bij u? Verwijs ze gewoon naar ons door! Daar zijn wij voor.

h

8. Onderhandelen is een vak!

Alle biedingen/onderhandelingen lopen via Vermunt Makelaardij. Vertrouw op ons, want dit is een vak op zich. Bij een onderhandeling worden niet alleen de verkoopprijs maar ook de datum van levering, de ontbindende voorwaarde(n), de lijst van zaken en overige voorwaarden verder afgestemd. Gedurende het biedingsproces houden wij voortdurend contact met u om in overleg de voortgang te evalueren. Het belang van u als verkoper staat bij ons altijd voorop.

h

9. Ondertekening van de akte

Na de volledige overeenstemming zal een concept koopakte worden opgemaakt en ter voorinformatie naar partijen worden gemaild. Bij voorkeur tekenen we indien mogelijk de koopakte met alle partijen gezamenlijk op ons kantoor. Leuk om als partijen nader met elkaar kennis te maken.

h

10. Inspectie & de notaris

Voor de afspraak bij de notaris, voor de officiële overdracht, lopen wij samen met u en koper(s) voor een inspectieronde en opname van de meterstanden door de woning. Wanneer de akte van levering is ondertekend wordt deze door de notaris ingeschreven in de openbare registers (Het Kadaster). Gefeliciteerd! De verkoop van uw woning is geheel afgerond.

Blijf op de hoogte van ons laatste woningaanbod!

  • Direct inschrijven